Webhosting så alle kan forstå det

Har du brug for en guide, som kan forklare dig alt, hvad du har brug for at vide omkring webhosting? Så er du kommet til det helt rigtige sted. I denne artikel vil de forskellige begreber og skridt nemlig blive forklaret, således at alle kan forstå det.

For det første, så kan du tænke på webhosting som et ejendomsselskab. Hvis du gerne vil have en butik i gågaden, så har du brug for lokaler. Derfor kontakter du ejendomsselskabet og lejer nogle lokaler. Webhosting virker på samme måde, hvis du vil have en hjemmeside, så skal denne hjemmeside have en plads, så folk kan tilgå den.
Når du nu har lejet den flotte butik midt på gågaden, så skal butikken også have et navn, således at folk kan finde den, tale om den osv. Det skal din hjemmeside også, og dette navn kaldes et domæne. Domæner er unikke, hvilket vil sige, at der ikke findes to ens domæner. Derfor gør domænet din hjemmeside unik, og du kan med stor fordel vælge et flot domæne.
I næste afsnit vil begrebsforklaringen fortsætte, men hvis du allerede du vil finde webhosting, så kan du gøre dette lige her – findwebhosting.dk

 

 

Plads, tjek. Domæne, tjek. Hvad nu?

Nu står din butik så fint midt på gågaden med et flot skilt, som viser navnet til alle. Men hvad så nu?
Fordelen ved webhosting, fremfor rent faktisk at eje en butik, er, at du kan tilpasse dit behov. Hvis du havde lejet en bygning og senere fandt ud af, at den var for stor, så ville det koste dig en masse penge at flytte. Men gennem webhosting, så kan du altid rette dine valg, så hvis du fra starten har valgt 10 GB plads, så kan du ændre dette til 5 GB, hvis dette er nok til dig.
Din butik midt på strøget kan heller ikke have flere navne, da dette blot ville skabe forvirring. Men en hjemmeside kan sagtens have flere domæner. Dette kan du for eksempel se på som vejskilte, som viser hen til din butik. Hvis din hjemmeside hedder Larsen-Larsen.dk, så kan du med stor fordel også købe domænet LarsenLarsen.dk, således at folk ikke tager fejl og misser din hjemmeside. Flere domæner kan også give dig en fordel over dine konkurrenter. Herved undgår du nemlig, at en af dine konkurrenter vælger et domæne, som er næsten magen til dit.